Ondanks dat we pas een maand live en gestart zijn met Magnet-People voelt het voor Toby en mijzelf alsof we dit al jaren samen doen. We kennen elkaar ruim 8 jaar en hebben dezelfde visie op recruitment, ook al benaderen we deze visie beide vanuit een andere richting. Ongeacht de richting, wij geloven beiden in supergave organisaties. Wanneer zijn organisaties supergaaf?
Organisaties zijn dat in onze ogen, als zij de bereidheid hebben om iets moois te willen maken, bedenken, organiseren of bouwen voor hun klanten en dát.... kan je alleen wanneer er supergave mensen bij je werken. Supergave mensen bezitten kwaliteiten die jouw bedrijf succes brengen.
Kwaliteit is geen missie of visie, kwaliteit is jouw DNA!
Dat uit zich in eenvoudige dingen, zoals bijvoorbeeld; “houd nou eens op met die prietpraat.” “Zeg nou eens wat je echt bedoelt.”
Een ander voorbeeld zit in onze aanpak werkwijze aangaande het aanbieden van kandidaten. Soms past één kandidaat dermate goed, dat wij niet meerdere kandidaten aanbieden (uiteraard hanteren we een schaduwlijst). We zetten dan vol in op het laten slagen van de deal. Na grondig onderzoek, gesprekken over en weer, kijkende naar de richting en targets van de organisatie en de cultuur dat je bij één kandidaat direct door hebt “yes, dit is um!”
Volgende belangrijke punt, zo niet de belangrijkste. De cv schuiver. Hier willen wij zeker niet mee geassocieerd worden.
Helaas zitten we in een vakgebied waar nog veel geschoven wordt met cv’s in plaats van oprechte aandacht wordt besteed aan de mens achter het cv. Verantwoordelijkheid wordt niet genomen. Wij pleiten voor eigen verantwoordelijkheid als bedrijf, waarbij wij de Haarlemmerolie van uw recruitmentapparaat zijn. Vraag ons niet om op de winkel te passen, maar laten we gezamenlijk optrekken in de “war on talent”. We bouwen samen een goed draaiend wervingsbeleid, en helpen mee bij het recruiten van talent en ze het welkom te geven wat ze verdienen, stuk voor stuk.
We hebben elkaar gevonden in het feit dat het niet draait om onze individuen.
Alleen samen met de klant, naast de klant zittend en de klant owner te maken van het proces zorgt ervoor dat we samen “winnen”. Wij, de klant en uiteraard de kandidaat. Zie ons als een spelersmakelaar. Alles om de kandidaat de winnende goal te kunnen laten scoren.